Apr 4, 2013

ARE THE BIG BRANDS TELLING YOU TO BUY CLOTHES TO BE IN STYLE:

Zara 2013 Collection
Are you really in style or are you just pray? 
Illustration by Rafaello Myles

When I was a young teen I was convinced that to be stylish you needed to have pricey clothes by top notch brands, I would dream of how I would look in a Tommy Hifliger suit or in a POLO polo. But my dad had some other ideas he gave me some though love and in time I grew to understand the word style and my fathers reasons.

The truth is that you don't need to have 2000$ on you to be in style. But happens is that our generation is so easily corrupted  by a good advertising champagne. It's just that easy we have examples like Givenchy that is getting good publicity from singers like Kanye West and Rihanna and the resulting attention from their followers. But why do we care? -That's the big question.

The reason why we are so easily corrupt is due to pear pressure and the constant desire to be in style. I don't know if you've seen Rihanna's River Island Collection it's so vulgar and ugly, but there are still people that say that the collection is wearable - yeah, it's wearable, if you want to look like that... - what made people go crazy weren't the close it's was the publicity made my Rihanna.

How can you escape from this?

Well. You can't. What you can do is direct your attention to right messages. There some things you jast don't need to buy. But some times you need to forget what I just said and buy something for your self.

What am I trying to say?
I'm trying to tell you that in our days brands are so good at selling that some times you don't know why you bought something and my objective with this post is to warn you so you don't fall prey.
Have you ever bought something for no apparent reason? What are you opinions on the subject? 
____________________



Quando eu era um jovem adolescente estava convencido de que para ser elegante você precisava ter roupas caras de marcas cara, eu sonhava em como eu ficaria bem em um terno Tommy Hifliger ou em um polo da Polo. Mas meu pai tinha outras ideias e consequentemente demonstrou-se não cooperante às minhas ideias e com o tempo comecei a entender o que era o estilo e os motivos do meu pai.

A verdade é que você não precisa ter $ 2.000 em você para ter estilo. Mas acontece que a nossa geração é tão facilmente corrompido por uma boa publicidade. É assim tão fácil, temos exemplos como a Givenchy, que está recebendo uma boa publicidade de cantores como Kanye West e Rihanna e a atenção resultante de seus seguidores. Mas por que devemos nos preocupar?
 -Essa é a grande questão.

A razão pela qual somos tão facilmente corrupto é devido à pressão das pessoas a nossa volta e o constante desejo de ter estilo. Eu não sei se você já viu a colecção River Island da Rihanna é tão vulgar e feia, mas ainda há pessoas que dizem que a colecção é usavel - sim, é usável, se você quer parecer que ... - O que fez as pessoas enlouquecerem foi a publicidade feita pela Rihanna.

Como você pode escapar disso?

Bem. Você não pode. O que você pode fazer é dirigir a sua atenção para as mensagens certas. Há algumas coisas que você apenas não precisa comprar. Mas algumas vezes você precisa esquecer o que eu disse e comprar alguma coisa para você.

O que estou a dizer?

Estou a lhe dizer que hoje em dia as marcas são tão boas em vender que algumas vezes você não sabe porque você comprou alguma coisa e meu objectivo com esta postagem é para avisá-lo para não ser enganado(a).

Você já comprou algo sem razão aparente? Quais são as suas opiniões sobre o assunto?

Signature

ShareThis